A világ legnagyobb hype-őrületei: de mit tanulhat belőlük a marketing?

A hype az egyik legerősebb marketingfegyver: képes emberek millióit mozgósítani zavarba ejtően rövid idő alatt, sorokat generálni az üzletek előtt, vagy épp mémek formájában végigsöpörni a közösségi médián. Nézzük, melyek voltak a világ legnagyobb hype-őrületei – és mit tanulhat belőlük a mai marketing.

whitebox-hype-trend-iphone-labubu
hype-trend-whitebox-prime-pokemongo

Amikor Steve Jobs 2007. január 9-én bemutatta az első iPhone-t, nem csak egy új telefont hozott el, hanem egy teljes iparágat formált át. Az Apple sorozatos bemutatói mindig globális figyelmet kaptak, az iPhone pedig az egyik legnagyobb és leghosszabb távú hype-történet lett.

A hype mindig közösségekből indul: ha mindenki ugyanazt akarja, ellenállhatatlan vonzerőt kap a termék. A ritkaság és a különleges dizájn tovább erősíti a vágyat, hiszen ami nehezen elérhető vagy feltűnő, arról gyorsan beszélnek az emberek. De a legtöbb hype hamar kifullad, hacsak nincs mögötte hosszú távú stratégia.
Az iPhone példája jól mutatja: a pillanatnyi őrületből tartós siker csak folyamatos megújulással születhet.